יום חמישי, 9 באפריל 2015

חותמות מכל דבר - פעילות סופר יצירתית מחומרים שיש בבית

שלום לכם, שמחה שהגעתם לכאן.
Colourful kids הוא האח הטרי של בלוג Colourful way. אמנם עמוד הפייסבוק קיים כבר זמן רב, אבל הפוסט הראשון מתפרסם רק היום. גם כאן אני אכתוב על השראה, יצירה, עיצוב וכיף, עם דגש מיוחד על פעילויות לילדים, אך מהסוג שהורים גם ממש אוהבים, אולי אפילו יותר מהילדים :)
אני אוהבת לאסוף דוגמאות מרהיבות ומגוונות, מחומרים זמינים, בריאים ופשוטים, עם דגש עצום על יצירתיות ופתיחת אפשרויות, ולא על צמצום חומרי או רעיוני. מקווה שתהנו!

 פירות במקרר יש לכולנו, לא? תראו איזה יופי מתקבל כשחוצים אותם לשניים וטובלים בצבע.
אם משתמשים בצבע שמתאים גם לבד, אפשר לעצב תיק קיץ מקסים בקלי קלות



 מהיום, זוכרים לשמור את פקקי השעם, הם מהווים בסיס מעולה ממש למדבקות סול שקונים בזיל הזול בחנויות הכל בדולר ובחנויות היצירה. לא תאמינו אילו תוצאות מעולות הן ייתנו לכם, במיוחד בשימוש עם דיו, אבל אפשר בהחלט גם עם צבע אקריליק, אולי אפילו גואש או מים. ואם אין לכם מדבקות חתוכות ודביקות, גזרו באופן חופשי חתיכות סול והדביקו. אין גם פקקים? קוביית משחק גדולה, עטיפת דיסק וכל דבר דומה וחלק יעשו את העבודה. 



תראו מה mermagblog עושה עם סול. וכל אחד יכול, זה נראה כל כך כיפי!



 קרטון, חומר זול ורבגוני כל כך. מי היה מאמין שאפשר להשתמש בו אפילו כחותמת, ליצירת משטח עשיר בטקסטורה אמנותית מפתיעה? אפשר להשתמש בקרטון גלי פשוט שתגזרו מדופן קופסה או אריזה, ופשוט לאטום את חלקו בצבע או בדבק יבש, ואפשר, ממש כמו בתמונה הבאה, גם לגזור ממנו חתיכות שישמשו כחותמת צורנית, או לחילופין כמסכה שחוסמת את הצבע.






 חותמת שלהכין אותה היא יצירת אמנות בפני עצמה - עשויה גזרי עץ, ומבחר חומרי עבודה מברזל אשר ממסמרים בזהירות רבה ובליווי צמוד של ההורים כמובן.



אפשר להכין חותמת מכל הבא ליד, ואיזה כיף להיות מופתעים מהתוצאה בכל פעם מחדש - שרשראות, גומיות  צמר מלופף סביב קובייה, כפתורים ישנים - הכל הולך.



 לא רק סול מהווה חומר עובדה מצוין להחתמה - גם ספוג פשוט נהדר, הפעם אפשר בהחלט להשתמש בצבע של ממש ולא רק בדיו



 וכמובן - מחק. צריך להזהר מאוד בגילוף המחק, וזו עבודה שהייתי ממליצה אך ורק להורים לעסוק בה.


 עם גלילי נייר מגבת אפשר לעשות המון דברים כיפיים, אבל על חותמות חשבתם? פה השתמשו בצבע לבד, ועיצבו דוגמת בד יפה שמשלימה את התיק במדוייק. ותכף גם תראו מה קורה כשעושים בהם טויסט קטן



אחלה טויסט, לא? מכאן



 גם עם מחק של עפרון אפשר להחתים יופי של דברים, ואם מקבצים כמה עפרונות יחדיו, ומהדקים בגומיה, מקבלים אשכול מן המוכן



 את יריעות הסול אפשר כאמור לגזור ולהדביק, אך אפשר גם לחרוט עליהן בחוזקה עם עט כדורי, ומתתקבלת חותמות חמודה ביותר עם איורים מעשה ידיכם



 מערוך או גלגלת (גם כזו גמורה של הברשת הבגדים) הם כלים מקסים לעבודה עם סול כחותמת. אפשר ליצור כך בקלות ומהירות משטיחים יפהפיים על גבי נייר או בד.






את  חותמות תפוחי האדמה מהילדות אתם זוכרים?
אם מצוותים אל תפוחי האדמה חותכן עוגיות בצורות חמודות זה הופך להיות כל כך פשוט ומדויק יותר, וגם בטיחותי יותר כמובן



ומה אתם אומרים על האננס הטרנדי הזה? עשוי גם הוא מתפוחי אדמה:) נא להזהר עם הסכין!



 לסיכום - החתמות מחומרים זמינים בכל בית הן כיף גדול. אפשר ליצור משטחים על נייר או בד, ואפילו לעטר מפות, כריות, ציפיות, חולצות ועוד  אין גבול לדמיון וליצירתיות, ושווה להפוך גם את חיפוש החומרים לפרויקט כיפי ומלהיב, נסו, זה עובד :)


3 תגובות:

  1. טור מקסים! כבר מדגדגות לי האצבעות לנסות כמה מהדברים שבו! (כמובן שלא סביר שזה יקרא בעתיד הקרוב...)

    השבמחק
  2. יווו, איזה כיף! חיפשתי איך לעשות חותמות DIY של פירות ומצאתי כאן את המדריך המלא :) תודה על הפוסט!

    השבמחק